دست نوشته های محسن سیفی

مجموعه ای از دست نوشته های شخصی بنده

دست نوشته های محسن سیفی

مجموعه ای از دست نوشته های شخصی بنده

سخنرانی دانشجوی ستاره دار در حضور روحانی

وقتی امروز این سخنرانی رو شنیدم اشک شوق بر چشمانم جاری شد ... سخنانی که در عین شیرینی درد تلخی ناشی از زخم های هم نسل من رو بیان می کنه ...

...

اولین سخنران این برنامه وحید عابدینی به نمایندگی از قشر دانشجویان بود که به پشت تریبون آمد و سخن را خود را این چنین شروع کرد که: « 9 سال پیش در خرداد 84، در حال اتمام دوره کارشناسی علوم سیاسی بودم و پس از آن، رتبه اول رشته روابط بین الملل را در مقطع کارشناسی ارشد کسب کردم؛ در آن دوره بستر مناسبی برای فعالیت دانشجویان مهیا شده بود و روند اصلاحات که در دولت سید محمد خاتمی اتفاق افتاده بود، برگشت ناپذیر بود.

وی ادامه داد: در ایام انتخابات 84 برخی معتقد بودند چه فرقی می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور شود و اصلا بالاتر از سیاهی که رنگی نیست، ولی بعد از انتخابات آن سال دیدیم که بالاتر از سیاهی هم رنگی هست.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه بعد از انتخابات 84 جزو دانشجویان ستاره دار شدم، تصریح کرد: دوره کارشناسی  ارشد را با سختی به اتمام رساندم، ولی در آزمون دکتری نتوانستم شرکت کنم زیرا که چند ستاره یعنی سرهنگ شده بودم!

عابدینی افزود: کم‌کم اتفاق‌ها آشکار می‌شد و نه تنها در دانشگاه‌ها بلکه در بازار کار و کسب نیز بسته می‌شد، ولی با این حال معتقد بودم که زمستان می‌رود و روسیاهی به ذغال می‌ماند؛ آن سال‌ها درس خوبی برای من به یادگار گذاشت و آن درس این است که بالاتر از سیاهی هم رنگی هست.

وی در ادامه، گفت: خرداد 84 درس خوبی برای نسل من شد و با همین تجربه در خرداد 92 نمره قبولی گرفتیم و پس از چندین سال دکان افراط برچیده شد و نسیم اعتدال وزیدن گرفت.

این فعال دانشجویی با اشاره به روی کار آمدن دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: هنوز دو ماه از آغاز به‌کار دولت یازدهم نگذشته بود که از سازمان سنجش با من تماس گرفتند و گفتند که امکان ثبت‌نام بنده برای آزمون دکتری وجود دارد.

عابدینی در پایان گفت: من در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری هستم و با دختری که حقوق خوانده، پیوند مهر هستم و خوشحالم که امروز یک سرهنگ نیستم، یک دانشجوام و حقوقدان‌ها را دوست دارم.

بعد از سخنان عابدینی، حضار ایستادند و با هم سرود "یار دبستانی" را خواندند. برخی دانشجویان هم شعار «روحانی مچکریم» و «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد» را سر دادند.

...

متن کامل این خبر رو در لینک زیر ببینید :

http://www.ana.ir/Home/Single/88630

همچنین کلیپ تصویری مربوط به این سخنرانی رو در لینک زیر ببینید:

http://www.aparat.com/v/FNdJD


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد